نگاهی به آموزه های اسلامی درباره روابط خانواده، حدود و حقوق متقابل آنها نسبت به یکدیگر ارزش روایت و نشر حدیث شرحی بر آثار و برکات نماز| لحظه خوب دیدار توزیع ۶ هزار ساندویچ در چایخانه صحن امام‌حسن‌مجتبی‌(ع) پیش‌بینی تشرف بیش از ۱۰ هزار زائر پیاده به مشهد در دهه کرامت تولیت آستان قدس رضوی: صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است انتشار فراخوان نخستین سوگواره بین‌المللی «سفینة‌النجاة» + جزئیات ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین از مشهد تا کربلا آغاز شد برگزاری اجتماع بزرگ صادقیون در مشهد + فیلم و عکس سردار ایافت دعوت حق را لبیک گفت آزمون سراسری اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در مشهد برگزار شد منطقِ امام صادق (ع) و بایستگی‌های امر به معروف اندر احوال خیال همه آنچه از انقلاب فرهنگی امام ششم شیعیان باید بدانیم| امام به حق ناطق؛ حضرت صادق(ع) ترویج فرهنگ رضوی در روستا‌ها با بهره گیری از ابزار هنر رونمایی از از بسته شعر دهه کرامت ۱۴۰۳ در حرم مطهر رضوی اعلام ویژه‌برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام‌جعفرصادق(ع) شناسایی پیکر مطهر شهید دفاع مقدس پس از ۴۲ سال برنامه‌های سازمان فرهنگی شهرداری مشهد برای دهه کرامت اعلام شد آیت‌الله علم‌الهدی: سرکوب دانشگاهیان، نشانه سقوط وجهه دموکراتیک غرب است
سرخط خبرها

آمادگی کامل خادمان حرم رضوی برای خدمت رسانی به زائران دهه آخر صفر | خدمات اسکان و پذیرایی در ۱۵۰ موکب اطراف حرم رضوی

  • کد خبر: ۱۸۳۲۶۱
  • ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱
آمادگی کامل خادمان حرم رضوی برای خدمت رسانی به زائران دهه آخر صفر | خدمات اسکان و پذیرایی در ۱۵۰ موکب اطراف حرم رضوی
مدیر عالی حرم مطهر رضوی از آمادگی کامل خادمان حرم مطهر رضوی برای خدمت رسانی به زائران دهه آخر صفر خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، مصطفی فیضی در نشست خبری برنامه‌های آستان قدس رضوی در دهه آخر صفر که صبح امروز با حضور جمعی از مدیران این آستان مقدس و اصحاب رسانه در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: چند سالی است آمادگی خانواده بزرگ خدمت در آستان قدس رضوی برای استقبال و میزبانی از زائران ایام پایانی صفر به بازگشت زائران از زیارت و پیاده‌روی اربعین متصل شده است.

وی ضمن تقدیر از تمامی دست‌اندرکارانی که در برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین امسال مشارکت داشتند، گفت: آستان قدس رضوی نیز توفیق همراهی با این خدمت بزرگ را در ایام اربعین داشت و خدمه و کارکنان این مجموعه در مسیر این زیارت در مرز‌های کشور و در طول مسیر پیاده‌روی اربعین در حد امکانات خود افتخار خدمت‌رسانی را داشتند.

فیضی با تأکید بر سه مناسبت ویژه رحلت پیامبر اکرم (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت حضرت رضا (ع) در ایام پایانی صفر بیان کرد: در این راستا آستان قدس رضوی به منظور آمادگی و هماهنگی برای خدمت بیشتر به زائران در این ایام همچون سایر ایام مناسبتی ویژه، جلسات بسیاری با دستگاه‌های مختلف در سطح استان و حتی ملی و همچنین با بخش‌های داخلی خود برگزار کرد.

وی تسهیل تشرف و زیارت زائران را مهمترین وظیفه مجموعه حرم مطهر رضوی در ایام پایانی صفر دانست و گفت: هر ساله میلیون‌ها زائر به عشق زیارت حضرت رضا (ع) به مشهدمقدس مشرف می‌شوند چنان‌که در این روز‌های ابتدایی دهه پایانی صفر شاهد حداقل ۴۰۰ هزار تشرف در هر شبانه‌روز بودیم که آماری افتخارآمیز و غرورآفرین است و بی‌شک در روز‌های پایانی ماه صفر میلیونی خواهد شد.

مدیر عالی حرم مطهر رضوی بیان کرد: معاونت اماکن متبرکه رضوی با فراخوان کشیک‌های خدمتی و توجیه آن‌ها، آمادگی لازم را به منظور توجه به زائر و زیارت او در ایام پایانی صفر کسب کرده است.

وی گفت: ایام پایانی صفر امسال نیز برگزاری باشکوه دو مراسم خطبه شب شهادت حضرت رضا (ع) در صحن پیامبر اعظم (ص) و مراسم شام غریبان حضرت رضا (ع) بعد از نماز مغرب و عشا از خیابان شهید نواب صفوی به سمت حرم مطهر رضوی، به عنوان دو برنامه مهم در دستور کار این معاونت قرار دارد.

فیضی ادامه داد: معاونت خدمات زائران حرم مطهر رضوی نیز فعالیت‌های بسیار گسترده‌ای را در این ایام انجام می‌دهد که به تمام فعالیت‌های خدمتی در داخل حرم مطهر همچون خدمات فرش‌آرایی، صندلی چرخدار، فنی، نورآرایی، مهمانسرای حضرت و ده‌ها خدمت دیگر می‌توان اشاره کرد.

مدیر عالی حرم مطهر رضوی با بیان این‌که آستان قدس رضوی ساماندهی موکب‌های خدمت‌رسان را در سه حوزه برعهده دارد، گفت: نخست می‌توان از موکب‌های اطراف حرم مطهر رضوی نام برد که در مجموع حدود ۱۵۰ موکب در حوزه‌های خدمتی پذیرایی، فرهنگی، فوریت‌های پزشکی و امدادی در دهه آخر صفر در اطراف حرم مطهر مستقر خواهد شد.

فیضی ادامه داد: همچنین موکب‌های خدمت‌رسان با مشارکت ویژه نیرو‌های مردمی و خدمه حرم مطهر همچون کفشداران، فراشان، دربانان، خدام و سایر کشیک‌ها در جاده‌های منتهی به شهر مشهد ویژه خدمت به زائران پیاده فعالیت خواهند داشت.  

وی افزود: موکب‌هایی نیز به همت کانون‌های خدمت استان‌ها زیر نظر بنیاد کرامت رضوی در خیابان‌های منتهی به حرم مطهر در ایام پایانی صفر دایر می‌شود که از جمله خدمات آن‌ها می‌توان به اسکان، معارف دینی، فرهنگی، پذیرایی و... اشاره کرد.

فیضی اظهار کرد: معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی نیز با توجه به تأکیدات تولیت این آستان مقدس در برگزاری برنامه‌های خود در ایام پایانی ماه صفر امسال توجه خاصی به سالگرد رحلت پیامبر اکرم (ص) دارد و ویژه برنامه‌های خاصی را برای شب رحلت حضرت محمد مصطفی (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) در حرم مطهر در نظر گرفته است.

وی از حضور موفق هیئت‌های مذهبی استانی، به عنوان یکی از برنامه‌های موفق حرم مطهر رضوی در سال‌های اخیر نام برد و افزود: امیدواریم ایام پایانی صفر امسال هیئت‌ها حضور گسترده‌تر در مشهد و حرم مطهر داشته باشند و برگ زرین دیگری به افتخارات خود در خدمت به اهل بیت (ع) بیفزایند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->